Zo werkt Sendy | Slimme software voor al jouw pakketzendingen

Zo werkt het

Wil jij ook minder tijd besteden aan je verzendproces? Maak dan een gratis account aan. Geen zorgen, je zit nog nergens aan vast. Je gaat pas betalen als je een zending wilt versturen.

Koppel je webshop (of niet)

Verstuur gemakkelijk je zakelijke pakketten door je webshop te koppelen met onze software. De koppeling zorgt ervoor dat bestellingen in je webshop automatisch worden omgezet in labels. Koppelen is eenvoudig en je hebt geen technische kennis nodig. Heb je geen webshop? Geen probleem! Je kunt ook gewoon vanuit de software werken.

Feature: tijd besparen met integraties

Optimaliseer je verzendproces

Snel en efficiënt werken betekent je doel bereiken met zo min mogelijk klikken en typewerk. Stel daarom vooraf al jouw gegevens en voorkeuren in. Met welke vervoerder ga je verzenden? Wil je verschillende bedrijfsnamen of adressen op je verzendlabel? Zodra de instellingen opgeslagen zijn, kun je snel van start.

Regel je bestedingsruimte

De bestedingsruimte geeft aan voor welk bedrag je zendingen kunt genereren. Het is een combinatie van krediet wat je van ons krijgt én het verzendtegoed dat je zelf stort.

Leuk detail: je ontvangt 50% korting op je abonnement én je kunt je betalingstermijn en factuurperiode kiezen als je geen gebruik maakt van het Sendy krediet.

Maak zendingen aan

Boek al je orders per stuk of in bulk in. Selecteer de zendingen die je wilt versturen en genereer deze automatisch met één druk op de knop. Voor internationale zendingen genereer je eenvoudig een douaneformulier samen met je verzendlabel. Als je gebruik maakt van een koppeling kan je heel gemakkelijk orders inladen in de software, waardoor er automatisch verzendlabels gegenereerd worden.

Print labels

Tijd om je verzendlabels te printen! Dit kan met een label printer of met een laser- en inkjet printer. Plak het label op het pakket en je bestelling is klaar om te verzenden.

Pakket verzenden

Lever je pakket of brievenbuspakje in bij een parcelshop in de buurt of vraag een pick-up aan. Met meer dan 9000 parcelshops is er altijd een in de buurt te vinden. Geen tijd om jouw zendingen in te leveren? Een pick-up is mogelijk vanaf 100 pakketten per maand.

Volg je zending

Bij de zendingdetails vind je uitgebreide informatie over een zending zoals de specificaties, verwachte bezorgduur, track & trace status, scan-coördinaten en eventuele andere meldingen die belangrijk zijn voor het verzendproces. Een track & tracebericht is dé manier om de status van een pakket te controleren. Een vervoerder stuurt automatisch track & traceberichten naar de geadresseerde. Deze zijn altijd up-to-date met de laatste status én te personaliseren met jouw logo! Zo blijft jouw merk onder de aandacht!

Eenvoudig retourneren

Bied je klanten een soepel retourproces. Stuur direct een retourlabel mee met de bestelling of maak met één druk op de knop een retourlabel aan.

Flexibele betaalopties

Je ontvangt elke week een factuur per e-mail. We bewaren hem ook in jouw account, zodat je deze altijd gemakkelijk kunt raadplegen. Zo heb je 24/7 toegang tot al je facturen. Betalen kan via de bank, iDEAL of een automatische incasso.

Stel je vraag

Onze verzenddesk staat elke werkdag van 9.00 tot 17.00 uur voor je klaar! Heb je een vraag over het instellen van je account of ligt je pakket stil? Je geeft het eenvoudig aan ons door middels een ticket. Hierdoor heb jij snel antwoord op je vraag.

Soms heb je behoefte aan een persoonlijk gesprek. Op dat moment kun je via onze software een bel-mij verzoek aanmaken. We bellen je dan binnen 15 minuten.

Berichten

Alle berichten overzichtelijk op één centrale plek verzameld. Dat is Berichten. Een makkelijk te gebruiken functionaliteit, waarmee je alle communicatie rondom je pakketten direct in beeld hebt.

Elke vraag en melding die je aan ons verstuurt komt binnen in het overzicht Berichten. Door middel van de status zie je eenvoudig welke vragen er openstaan en waar een reactie op wordt verwacht.