Waarom verzenden met Sendy - Sendy

Waarom verzenden via Sendy

Sendy, de verzendsoftware die jou helpt om voordelig pakketten te verzenden. Als je een webshop hebt of vaak pakketten verstuurt, is het soms lastig om alles netjes in één overzicht te houden. Je wilt je liever bezighouden met belangrijkere zaken dan veel tijd kwijt zijn aan het verzendproces. In deze blog leggen we stapsgewijs uit waarom én hoe Sendy jou hierbij kan helpen.

1. Voordelig verzenden

Op het verzendproces wil je zoveel mogelijk besparen, dat begrijpen we. Daarom bieden wij scherpe voordeeltarieven aan door middel van gepaste abonnementen. Bij het aanmelden staat altijd het Basis abonnement geselecteerd. Meerdere vervoerders zijn bij ons aangesloten zodat je altijd de meest voordelige of handige vervoerder kiest. Op basis van het aantal pakketten per maand dat je gaat versturen, kies je het abonnement:

  1. Basis
  2. Comfort (voordeliger vanaf 50 pakketten per maand)
  3. Actief (voordeliger vanaf 155 pakketten per maand)
  4. Vitaal (voordeliger vanaf 800 pakketten per maand)

2. Gemakkelijk zendingen aanmaken en volgen

Al jouw orders zijn makkelijk in te boeken per stuk of per bulk. Het is ook mogelijk om je webshop te koppelen zodat alles vrijwel vanzelf gaat. Verstuur je naar het buitenland? Je kan ook een verzendlabel aanmaken met een douaneformulier. Buiten Europa verstuur je met DHL Express of PostNL, net wat je zelf wilt. Dankzij de track & trace houden we klanten op de hoogte van:

  • Pakketstatus
  • Verwachte bezorgduur
  • Scan coördinaten

3. Druk verlagen op de klantenservice? Dat kan met Sendy

We begrijpen dat het soms lastig is om alle vragen van klanten goed en snel af te handelen. Als je vragen sneller beantwoord, zijn klanten geneigd om sneller terug te komen. Belangrijk dus! Sendy maakt het voor jou makkelijk door klantencontact op te laten nemen via onze website Mijnvraag.nl. Hier staan veelgestelde vragen over bijvoorbeeld de bezorging van een pakket. Elke vraag is zo opgesteld, dat jouw klant direct antwoord krijgt op zijn of haar vraag. Zo werk jij sneller en wordt de druk op de klantenservice verlaagd. Win-win.

4. Kies de vervoerder die je wilt

Wij bieden verschillende vervoerders aan zodat je kan kiezen welke je graag wilt. Elke vervoerder biedt flexibele verzendopties en track & trace berichten om klanten zo goed mogelijk te informeren. Zodra je een gratis account aanmaakt, kan je ook de vervoerders vergelijken. Je gaat pas betalen als je een zending wilt versturen. Wij werken met:

  • PostNL
  • DHL eCommerce
  • DHL Express
  • DPD

5. Webshop koppelen met Sendy

Liever je webshop koppelen dan handmatig zendingen toevoegen? Met onze gratis integraties is dit makkelijk te doen zonder technische kennis. Alle bestellingen komen binnen in ons portal, om vervolgens een verzendlabel aan te kunnen maken. Staat jouw koppeling er niet bij? Of maak je gebruik van een maatwerk-webshop? Ook is het mogelijk om een eigen koppeling te bouwen met onze toegankelijke API.

 

Pakketten versturen

 

Als je als webshop groeit, kost het je steeds meer tijd en geld om pakketten te versturen. Als je jouw webshop koppelt met Sendy, bespaar je minuten per order en automatiseren je het hele proces. Maak zendingen aan per stuk of bulk en genereer met één druk op de knop een verzendlabel. Aan jou de keuze via welke vervoerder je dit wilt doen.

 

Waarom Sendy?

 

  • Eenvoudig verzendproces dus snelle levering
  • Tijd besparen bij de afhandeling van vragen door mijnvraag.nl
  • Klant ontvangt duidelijke informatie over de zending (pakketstatus, verwachte bezorgduur en scan coördinaten)