Richt je pijlen op Valentijn met jouw webshop - Sendy

Richt je pijlen op Valentijn met jouw webshop

Valentijn, de dag van de liefde. Niet iedereen zit erop te wachten, maar het is zeker belangrijk dat je als webshop klaargestoomd bent voor de toename van orders.

Meer sales in je webshop

Steeds meer mensen gaan online op zoek naar een passend cadeau voor hun partner. Het wordt elk jaar weer commerciëler en daar moet je als webshop natuurlijk ook de vruchten van plukken. Vooral omdat de meeste mensen last-minute aankopen doen, is het handig om helemaal AAN te staan de komende dagen. Snel orders versturen, de klantenservice moet op de hoogte zijn en de voorraad moet beschikbaar blijven. Hoe zorg je voor zoveel mogelijk sales met Valentijnsdag? In deze blog lees je meer over lastminute toepassingen om de verkoop te verhogen.

1. Adverteer op de juiste zoekwoorden

Tijdens inhaakdagen in het jaar zoals kerst, Moederdag, Vaderdag maar ook zeker Valentijn, is het handig om een effectieve campagne aan te zetten met zoekwoorden die te maken hebben met deze dag. Bijvoorbeeld: cadeau Valentijn, Valentijn inspiratie en Valentijnscadeau zijn zoekwoorden die vaak gebruikt worden. Maar doe ook zeker onderzoek naar wat het beste voor jullie webshop werkt. Wil je het helemaal goed doen? Maak dan een speciale landingspagina om deze campagne te promoten.

2. Aanbieding

Korting werkt altijd. Maar om met Valentijn nét even boven je concurrenten uit te steken, kan je een (kleine) korting aanbieden om meer orders binnen te halen. Ook wanneer je geen ‘romantische’ artikelen verkoopt, kan je hier zeker mee aan de slag gaan. Dit is juist de kans om op een grappige en creatieve manier op te vallen.

3. Promoot het lekker groot

Zet al je communicatiekanalen in deze week om jouw producten te promoten. Je website, social media en mailings. De zoekfuncties van social media platforms als Instagram en TikTok zijn erg populair voor het vinden van een cadeau. Om binding te creëren met je (potentiële) klanten kan je eventueel “jouw liefdesverhaal van het bedrijf” delen. Hoe jullie zijn begonnen en waar jullie als bedrijf staan.

4. Laatste besteldatum

Het is belangrijk om duidelijk te communiceren over de laatste besteldatum van je producten. Anders ga je klanten helaas teleurstellen. Verwerk dit bijvoorbeeld onder het product op de website en eventueel nog een keer bij de bestelflow. Zo voorkom je retouren en gedoe achteraf.

5. Oeps… te laat met bestellen, wat nu?

Niet iedereen is een romanticus in hart en nieren. Daarom bestellen mensen vaak last-minute of rijden nog even snel naar een tankstation voor een bos bloemen. Zorg dat je klaar bent voor snelle leveringen en bied eventueel express-verzending aan. Als webshop kan je een cadeaubon aanbieden die de klant vervolgens kan uitprinten. Mooi inpakken en klaar is Kees!

Tip: wil jij geld en tijd besparen bij het versturen van pakketten en afhandeling van vragen? Sendy is dé slimme software om je verzendproces zo eenvoudig mogelijk te maken. Of je nu een startende webshop of grote expert bent, je kan gebruik maken van Sendy door een passend abonnementspakket. Meld je gratis aan.