Retourenpagina - Sendy

Jouw persoonlijke retourenpagina

Is jouw klant niet tevreden over zijn aankoop en wil hij deze retourneren? Via jouw persoonlijke retourenpagina is dit heel eenvoudig. Deze pagina is geheel in de kleuren van jouw huisstijl en te voorzien van jouw logo.

Wat is een retourenpagina?

Op een retourenpagina kan jouw klant een retour melden via een online formulier en eventueel een retourlabel aanmaken. Je bereikt de retourenpagina via mijnvraag.nl. Er zijn twee manieren om hier te komen:

  • Klik in de track & trace e-mail op een speciale knop. Klik daarna op Retour sturen.
  • Voer op mijnvraag.nl het pakket- of ordernummer en postcode in. Klik daarna op Retour sturen.

We leggen je hieronder uit hoe je een persoonlijke retourenpagina aanmaakt.

Online retourformulier

Activeer ‘Retour sturen’ in het portal en stel je online retourformulier samen, zodat je de gegevens ontvangt die je nodig hebt.

  • Selecteer de vervoerder(s) waarmee jouw klant een pakket kan retourneren.
  • Stel de termijn in voor het aanmaken retourlabel.
  • Plaats een link naar jouw retourvoorwaarden.
  • Voer de mogelijke retourredenen in.

Betaald of gratis retourneren

Wil je jouw klanten gratis laten retourneren of betaalt een klant de retourkosten (gedeeltelijk) zelf? Beide opties zijn mogelijk. Als je ervoor kiest om jouw klant te laten betalen voor een retour, verloopt dit via iDEAL. Het retourlabel, inclusief verzendinstructies, versturen we per e-mail.

Blijf op de hoogte

Van elke retour komt er een melding in Berichten te staan. Handig, want zo heb je alle communicatie rondom je pakketten direct in beeld!

We staan voor je klaar

Heb je vragen het maken van een retourpagina, het koppelen van je integratie of het aanmaken van verzendlabels? Onze verzenddesk staat elke werkdag van 9.00 tot 17.00 uur voor je klaar. We helpen je graag verder!