Over ons - Sendy

Over ons

Ooit begonnen als onderdeel van een logistiek bedrijf. Inmiddels een volwaardige speler met onze alles-in-één verzendsoftware.

Sendy is de schakel tussen verzenders, ontvangers en vervoerders van pakketten. Hiervoor hebben we gratis verzendsoftware gebouwd, wat aan de ene kant is gekoppeld met vervoerders zoals PostNL, DHL en DPD en aan de andere kant met webshopsoftware zoals Magento, Lightspeed en Mijnwebwinkel.

Onze developers hebben de software volledig zelf gebouwd en zijn dagelijks bezig met de doorontwikkeling. Wat we ontwikkelen bepalen we op basis van de input vanuit onze klanten, maar ook vanuit ideeën van onze eigen medewerkers. Ons doel is om logistiek makkelijker, beter en goedkoper te maken voor ondernemers. Dit doen we met een enthousiast team van 11 medewerkers met ieder zijn eigen specialisme.

 

Het team

De meeste medewerkers werken al meer dan vijf jaar bij Sendy. En dat is niet zomaar; we geloven er allemaal in dat we de beste kunnen worden! Elke dag leren we weer nieuwe dingen en worden we uitgedaagd door dynamische wereld van logistiek, e-commerce en IT.

Naast de dagelijkse werkzaamheden denken we actief mee over hoe de dienstverlening verbeterd kan worden. Heb je een idee of wil je even sparren? Collega’s zijn makkelijk te bereiken door gewoon langs te lopen of je communiceert via Slack. De lijnen zijn kort en de werksfeer is informeel. Hierdoor zijn we flexibel en kunnen we snel schakelen van idee naar uitvoering.

Over het algemeen werkt iedereen een paar dagen op kantoor en een paar dagen thuis. Om allemaal met elkaar in contact te blijven is dinsdag onze vaste kantoordag. Alle collega’s zijn dan op kantoor in Veenendaal. De gemiddelde leeftijd bij Sendy is 31 jaar. Het 4-koppig development team bestaat uit een combinatie van ervaren tot zeer ervaren developers. Ze werken volgens de Scrum methodiek: dagelijkse stand-ups, tweewekelijkse sprints en sprint reviews zijn onderdeel van onze werkwijze.

Op de klantenservice werkt er één fulltime medewerker. Ja echt, eentje maar. En dat terwijl ons klantenbestand groeit. Dat kan omdat we van (bijna) alle mogelijke vragen op de klantenservice een workflow hebben gemaakt. Elke vraag is zo opgezet, dat onze klant direct alle informatie aanlevert die nodig is om navraag te doen bij een vervoerder. Zo werken we op de klantenservice snel en efficiënt!

We zijn niet heel groot, dus sommige medewerkers hebben meerdere rollen. Denk bijvoorbeeld aan sales en R&D. Of project analyse en communicatie. Dat maakt het werk veelzijdig en afwisselend.

 

Onze klanten

Dagelijks melden klanten zich op de website aan om te starten met verzenden. Elk bedrijf dat regelmatig pakketten verstuurd kan bij ons terecht. Onze klanten zijn ondernemers, veelal webshops, uit verschillende branches. De meesten maken al lang gebruik van onze software. We werken nauw samen met vervoerders zoals DHL, PostNL en DPD. Maandelijks is er contact met hun accountmanagers om onze diensten naar een hoger niveau te tillen.

 

Ons kantoor

Ons kantoor zit in een verzamelpand langs de snelweg A12 in Veenendaal. Dus of je nu met de auto of met de trein reist, we zijn goed bereikbaar. Vanaf het station Veenendaal-De Klomp is het nog geen tien minuten lopen. Alle medewerkers hebben een eigen werkplek met een zit-sta bureau en twee beeldschermen. We werken in verschillende ruimtes, die ingedeeld zijn naar specialisatie.

Een groot deel van ons werk vraagt om een rustige werkplek, waar we geconcentreerd aan de slag kunnen. We hebben ervaren dat werken én constant telefoon tussendoor niet goed samen gaan. Support blijft wél een van onze belangrijkste processen. Maar dat kan tegenwoordig ook op andere manieren dan per telefoon. Voor klanten is ons portal hét perfecte kanaal om te communiceren. Zij kunnen hier een ticket of bel-mij verzoek aanmaken. Je leest er hier meer over.