Maak kennis met team Sendy! - Sendy

Maak kennis met team Sendy

Elke dag werken we hard aan onze software om het voor webwinkels makkelijker te maken om pakketten te verzenden. Maar wie zijn eigenlijk de mensen achter Sendy? In deze reeks met interviews trappen we af met onze collega Jaap van Hoeflaken.

 

”Hi, ik ben Jaap van Hoeflaken, ik kom uit Renswoude. Ik ben getrouwd en heb twee kinderen. Inmiddels ben ik 12 jaar werkzaam bij Sendy en verantwoordelijk voor de verzenddesk. Ik houd me met name bezig met de verkoop / nieuwe klanten.”

1. Je werkt al heel lang bij Sendy! Wat maakt het werk zo leuk om te doen?

Klopt inderdaad! Het allerleukste in mijn ogen is de voortdurende groei en verbetering van het bedrijf. Het is tof om deel uit te maken van deze groei, wat niet alleen positieve ontwikkelingen zijn voor ons, maar ook voor onze klanten.

Daarnaast is het ook leuk om nieuwe klanten binnen te halen en er is altijd ruimte om eigen ideeën uit te werken. Ook de betrokkenheid bij het proces aan de voorkant maakt het werk uitdagend. Dus, waar hebben onze klanten behoefte aan en hoe halen we deze vervolgens binnen? Dit zijn vragen waar ik me dagelijks mee bezig houd en waar ik energie van krijg.

2. Wat heb je hiervoor gedaan voor werk?

Ik deed ongeveer hetzelfde, namelijk werken in sales, maar dan vooral gericht op projectontwikkeling. Dit was bij een vastgoedbedrijf, maar ik merkte dat het uiteindelijk toch niet helemaal bij mij paste. In die tijd was ik nog een stuk jonger en op zoek naar wat me echt energie gaf. En toen kwam Sendy op mijn pad.

3. Wat maakt dat je de overstap hebt gemaakt?

Ik zag meteen de enorme uitdaging en groeipotentie bij Sendy. Het werd toen net opgezet vanuit een logistiek perspectief, en ik kreeg de kans om daaraan bij te dragen. De uitdaging lag in het behouden van klanten en het nemen van de juiste stappen om écht te kunnen groeien. Nu, twaalf jaar later, kan ik met trots zeggen dat we dat hebben bereikt en dat er nog heel veel vette ontwikkelingen aan komen.

4. Op welk bereikt resultaat ben je écht trots?

Dat zijn er eigenlijk best veel! Wat er echt uitspringt, is dat we veel meer klanten binnenhalen en meer pakketten versturen, maar dit realiseren met een veel kleiner team dan voorheen. Een mijlpaal in mijn carrière bij Sendy is dat we alle processen hebben geautomatiseerd. Dit vergde veel doorzettingsvermogen, maar uiteindelijk is het gelukt. In de beginfase konden we alleen via DPD verzenden. We hebben hard gewerkt om ook met DHL samen te werken en zo een extra vervoerder aan te bieden. Uiteindelijk hebben we nog meer vervoerders toegevoegd, waardoor verzenden voor klanten steeds goedkoper en makkelijker werd.

Iets anders waar ik trots op ben, is mijnvraag.nl. Hier kunnen klanten vragen stellen over bijvoorbeeld schade van een pakket, track & trace of bezorging die niet goed is gelukt. De hele ontwikkeling en vooruitgang die we hierdoor hebben geboekt in klantcontact was een grote stap vooruit. Ook omdat we iets bieden wat niemand anders heeft. Dat maakt ons uniek.

5. Vertel eens meer over je collega’s en de samenwerking bij Sendy!

We zijn een divers, klein team. Wat ik heb geleerd, is dat iedereen op een andere manier naar een idee kijkt. De een benadert het vanuit een financiële invalshoek, terwijl de ander het meer projectmatig bekijkt. Het samenwerken aan een project met deze verschillende perspectieven maakt het werk interessant. We werken als één team aan een project en behalen uiteindelijk het resultaat dat we vooraf hebben besproken. Éen team, één taak! 😀

6. Hoe ziet een werkdag er voor jou uit?

Ik begin mijn dag uiteraard met koffie en het doornemen van alle rapporten. Bijvoorbeeld het controleren van de afgehandelde zendingen en de nieuwe aanmeldingen. Ook bekijk ik altijd het IT-bord. Hier worden nieuwe functies en vooruitgangen bijgehouden waar het technische team aan werkt. Daarna ga ik over op het nakijken van klantfacturen en openstaande berichten of vragen. Wanneer er een nieuwe deal binnenkomt, neem ik direct contact op om een samenwerking te starten. We werken samen met diverse webshops door heel Nederland, wat het werk en contact met klanten heel uitdagend maakt!

Ik besteed ook vaak tijd aan het uitwerken van nieuwe ideeën, bijvoorbeeld over het proces en nieuwe functies. Ik sluit de dag af met verkoop. Iedere dag mix ik deze taken door elkaar. Het is maar net hoe ik de dag wil starten en eindigen.

7. Stel… je moest een carrière switch maken, wat zou je dan doen?

Pfoe, dat is een goede vraag! Ik zou waarschijnlijk iets voor mezelf beginnen of met iemand samenwerken. Hoewel ik nog geen specifieke ideeën heb, lijkt het me gaaf om een bedrijf op te starten en uit te bouwen tot een winstgevend bedrijf. Dat sluit ook heel erg aan bij hoe ik bij Sendy begonnen ben. We hebben het helemaal uitgebouwd tot wat het nu is.

Plan een demo in met Jaap

Nieuwsgierig naar wat Sendy kan bieden voor jouw webshop? Plan een vrijblijvende demo in met Jaap om alle voordelen door te nemen.