Herkenbare situaties bij online bestellen - Sendy

Herkenbare situaties bij online bestellen

Online bestellen wordt steeds populairder. Dit leidt ertoe dat consumenten vaker tegen herkenbare, maar soms ook minder fijne situaties aanlopen tijdens het bestellen of de bezorging. In sommige gevallen kunnen webwinkels hier rekening mee houden, zodat klanten sneller opnieuw een bestelling plaatsen. Hoe? Dat vertellen we in deze blog!

1. Het artikel in de juiste maat is als enige net uitverkocht

Een grote bron van frustratie voor consumenten is wanneer ze hun favoriete product eindelijk vinden, maar precies hun maat is uitverkocht. Webshops kunnen dit probleem vermijden door hun voorraad tijdig aan te vullen of door een notificatiesysteem voor de consument in te stellen. Zodra nieuwe voorraad beschikbaar is, ontvangen klanten een e-mail om direct te bestellen. Nog een handige tip: vermeld in de e-mail dat de voorraad beperkt is om directe aankopen te stimuleren.

2. Gratis verzending bij een bedrag dat nét niet wordt gehaald

We begrijpen dat verzending niet gratis is. Daarom is het logisch dat je deze kosten als webshop in de berekening opneemt. Consumenten kunnen gefrustreerd raken als ze net niet genoeg gaan betalen om in aanmerking te komen voor gratis verzending. Een oplossing hiervoor is om upselling toe te passen en kleinere producten als suggestie toe te voegen aan de onderkant van de bestelling. Op deze manier sla je twee vliegen in één klap: je verkoopt meer en je klant is tevreden omdat hij geen verzendkosten hoeft te betalen.

3. Het wachten op een pakket is frusterend

Je hebt het zelf vast wel eens ervaren. Je koopt een product en zelfs vijf minuten wachten lijkt te lang. Jouw klanten ervaren dit ook.

Door je webshop te koppelen aan Sendy, kun je de vervoerder kiezen en de meest gunstige leveringsoptie selecteren. Als je klanten belooft dat je de volgende dag kunt leveren, zijn ze sneller geneigd tot aankoop.

Bied ook een track & trace code aan via e-mail, zodat klanten hun pakket kunnen volgen. Dit vermindert ook de druk op de klantenservice. Hoe je dit kunt doen, lees je op onze website.

4. Pakketten die alleen tegen betaling kunnen worden teruggestuurd

Het beheersen van retouren blijft (helaas) een uitdaging voor alle webwinkels. Idealiter wil je het retourpercentage zo laag mogelijk houden. Hoewel sommigen geloven dat het in rekening brengen van retouren hierbij kan helpen, kan dit er ook voor zorgen dat klanten juist niet meer terugkomen. Een positieve ervaring met het aankoopproces, leveringsproces en retourproces is essentieel om ervoor te zorgen dat klanten terugkomen en niet naar de concurrent overstappen.

5. Schaamte wordt groter naarmate er meer besteld wordt

Een grappig en herkenbaar feit is dat consumenten zich soms schamen tegenover de buren als er weer een pakketje wordt geleverd. Door een duidelijk track & trace overzicht te geven, weten consumenten precies wanneer het pakket geleverd wordt. Daarom is het belangrijk om bij een wijziging van de levering een update te versturen via mail.

 

Pakketten versturen

 

Als je als webshop groeit, kost het je steeds meer tijd en geld om pakketten te versturen. Als je jouw webshop koppelt met Sendy, bespaar je minuten per order en automatiseren je het hele proces. Maak zendingen aan per stuk of bulk en genereer met één druk op de knop een verzendlabel. Aan jou de keuze via welke vervoerder je dit wilt doen.

 

Waarom Sendy?

 

  • Eenvoudig verzendproces dus snelle levering
  • Tijd besparen bij de afhandeling van vragen door mijnvraag.nl
  • Klant ontvangt duidelijke informatie over de zending (pakketstatus, verwachte bezorgduur en scan coördinaten)